Onze leerlingen

Leerlingenraad

Wij zijn de leerlingenraad! We zien soms dingen op school waarvan we denken dat ze beter kunnen. Wij vergaderen hierover met elkaar en we delen onze tips, ideeën en soms klachten vervolgens met de schoolleiding. Zij zien de problemen waar leerlingen tegenaan lopen af en toe over het hoofd.

We zijn een adviesorgaan. Vanaf het schooljaar 2020-2021 zit er vanuit elke klas een leerling in de leerlingenraad zodat iedereen ons weet te vinden, en zodat de raad een goede vertegenwoordiging is van alle leerlingen. Voorbeelden van dingen die we doen: feedback geven op studielablessen, pleiten voor zitplekken in de aula en voor afvalbakken zodat we afval kunnen scheiden, meepraten over het rooster, over overgangsnormen en over de didactiek op school.

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe leerlingen die ons kunnen helpen om de school te verbeteren. Heb jij ideeën over hoe het beter kan en wil je ook in de leerlingenraad? Of heb je gewoon suggesties of ergernissen? Mail ons dan op: leerlingenraad@hyperionlyceum.nl

De leden van de onderbouwleerlingenraad (klas 1, 2, 3)

Gender Sexuality Alliance (GSA)

Wij zijn de GSA, de Gender & Sexuality Alliance. Wij willen dat iedereen (homo, hetero, pan, bi etc) zichzelf kan zijn op school, zich niet hoeft te verantwoorden. We zetten ons in voor acceptatie en gelijkheid in onze school door paarse vrijdag en de international day of silence te organiseren, voorlichting te geven en voorstellingen te organiseren in klas 1 en 2. Nieuwe leden zijn altijd welkom! Dus wil jij je met ons inzetten voor een fijne sfeer binnen onze school, meld je aan door te mailen naar GSA@hyperionlyceum.nl

Schoolkrant HYPE

Sinds schooljaar 2016-2017 hebben wij een eigen schoolkrant. Het is mooi om op een school een een digitale krant te hebben waarin leerlingen hun creativiteit kwijt kunnen. Wij zijn altijd op zoek naar inspirerende talenten om de schoolkrant vorm te geven. Dus iedereen die kan schrijven, fotograferen, striptekenen, redigeren of wat dan ook is welkom om zich aan te sluiten. Alle jaarlagen zijn welkom.