Ons gebouw

In ons eigentijdse schoolgebouw hebben we gekozen voor een mix van onderwijsruimten. Wij hebben naast gewone klaslokalen ook grote studielabs. In deze studielabs hebben de leerlingen meer vrijheid om zelf hun leren vorm te geven. Zij kunnen bijvoorbeeld kiezen of ze bij een instructie aan willen sluiten, zelfstandig aan de slag gaan of met een groepje aan een projectopdracht willen werken. Daarnaast hebben we mooie ateliers voor beeldende vakken, een muzieklokaal met aparte muziekstudio’s, twee eigen gymzalen, een groot open sciencelab voor allerlei practica. Ten slotte hebben we een goed geoutilleerd auditorium voor allerlei optredens, een aparte bibliotheek waar stil gewerkt kan worden en natuurlijk een groot open atrium mét glijbaan. Deze architectuur sluit aan bij onze onderwijsvisie, namelijk de leerlingen de ruimte en de verantwoordelijkheid geven om op de manier die bij hen past te leren en samen te werken.

Totstandkoming

Benieuwd naar de totstandkoming van ons nieuwe schoolgebouw? Bekijk dan hieronder de video ‘Hyperion Lyceum: van kavel naar schoolgebouw’ of check de nieuwsberichten die zijn gemaakt rond de nieuwbouw. Er is ook een film van onze feestelijke verhuisparade gemaakt.