Lancering plannen buren Y-TOWERS

Sabine Udonieuwbouw

Wij realiseren het ons nog niet helemaal, maar we komen met ons nieuwe schoolgebouw in een enorm dynamisch gebied dat Amsterdam, met name Amsterdam-Noord, zo een ander gezicht gaat geven. Het Overhoeksgebied belooft het Manhattan aan het IJ te worden. Het gebied wordt sinds 2005 ontwikkeld en in fasen opgeleverd. Opvallende blikvangers nu al zijn het EYE filmmuseum en de A’dam Toren. Kijk op de website van de gemeente Amsterdam om het nieuws en de ontwikkelingen op Overhoeks te volgen.

Vorige week mochten wij, als buren, aanwezig zijn bij de bekendmaking van de verdere plannen naast ons nieuwe schoolgebouw. Daar komen nog meer blikvangers, namelijk de Y-TOWERS, een initiatief van de Duitse hotelketen Maritim Group. Zij gaan op drie kavels een hoteltoren, congresfaciliteiten en een woontoren ontwikkelen. Zowel het hotel als de woontoren krijgen een prominente plek op de Strip. Met de Strip wordt het gebied tussen de Badhuiskade en de Bercylaan bedoeld, waar ons schoolgebouw ook komt te liggen. De bouw van dit project is te volgen via deze webcam en mooie impressies zijn te zien op de website van Y-TOWERS. Ook in Het Parool kun je de bekendmaking teruglezen. De torens moeten klaar zijn in 2020.

Op de foto: Artist impression van de skyline van Amsterdam-Noord rond 2020 met de Y-torens.