Kunstwerk ter ere van de start van de bouw Brinktoren en versregel van Emile Heussen

Het kunstwerk

Ter ere van de start van de bouw van de Brinktoren zijn afgelopen donderdag drie portretten van 15 meter hoog onthuld op de zijmuur van ons schoolgebouw. De portretten zijn zelfportretten van oud-leerlingen als ode aan de toekomst en herinnering aan het heden. Straks zijn ze voor altijd verborgen achter de hoogbouw.

De Brinktoren wordt een levendige verticale ‘buurt’ met meer dan 400 hoogwaardige en betaalbare woningen voor o.a. starters, jonge stellen, young professionals en (internationale) studenten.

De versregel (geschreven door Emile Heussen)

Naast de  zelfportretten op de grijze zijwand is een versregel aangebracht ter nagedachtenis aan onze recent overleden collega en docent Nederlands Emile Heussen.

“Vandaag heb ik zin in een lichter lied,

Iets om mee te zingen, met eindeloos refrein”