Keti Koti

Keti Koti 2023

Vrijdag 30 juni vierden we samen op het Hyperion Keti Koti. Het breken van de ketenen is zowel een herdenking als een feest. Zeker in het herdenkingsjaar en het feit dat de afschaffing van de slavernij in het Nederlands Koninkrijk 150 jaar geleden is. De volgende dag – zaterdag 1 juli – sprak de koning de historische excuses uit en vroeg om vergiffenis voor het onvermogen van zijn voorvaderen om de afschaffing te versnellen.

Op het Hyperion was het een combinatie van kennis opdoen over het Nederlandse slavernijverleden, muziek en feestelijkheden. Er waren vlaggen, posters, buttons, video’s en muziek. En in de grote pauze las Iris een stuk van Hoe duur was de suiker voor. Een geslaagde viering waar elke leerling kennis heeft kunnen nemen van deze belangrijke dag en een dag waar de diversiteit van onze school en onze hoofdstad in het middelpunt staat. Volgend jaar weer!