Featured Video Play Icon

Amsterdammertje van het jaar

Sabine Udonieuws

Onze leerlingen Ayah, Halima, Basma, Shajan en Kaoutar zijn genomineerd voor Amsterdammertje van het jaar, in de categorie 14 t/m 18 jaar. We zijn ongelooflijk trots op ze!

Amsterdammertje van het Jaar is de jaarlijkse verkiezing voor kinderen en jongeren van 8 t/m 18 jaar die iets bijzonders doen voor iets of iemand anders, zonder daar iets voor terug te verwachten. Van een fanatieke vrijwilliger tot klimaat- of mensenrechtenactivist. Echte verschilmakers die goed voor de stad zorgen, en voor elkaar.

Zie hierboven het filmpje met hierin de tien finale nominaties van Amsterdammertje van het jaar 2019. Een jury, waarin natuurlijk ook Ambrien en Norah zitten, kiest de winnaars. Op 16 februari reikt burgemeester Halsema de prijs uit aan de twee Amsterdammertjes van 2019 en aan de ‘Amsterdammer van het Jaar’. Dit is in het Internationaal Theater Amsterdam tijdens een showprogramma met Amsterdamse artiesten.