#wiestemtvoorjou

Volwassenen stemden vandaag voor de toekomst! Onze leerlingen en leerlingen van De nieuwe Havo en het Vox College schreven hun wensen voor de toekomst op om stemmers te inspireren om rekening te houden met de wensen van jongeren voor de toekomst.  Zij vroegen mensen met een stempas hun wens(en) mee te nemen bij het uitbrengen van hun stem voor de gemeenteraadsverkiezingen. Er hingen honderden kaartjes bij de entree van Tolhuistuin, stemlocatie voor de verkiezingen, vol geschreven met wensen over o.a. woningnood, het klimaat en racisme. Bij heel veel kaartjes hebben stemgerechtigden een sticker geplakt met ‘Ik stem voor jou!’ Super fijn!

Na afloop van de verkiezingen worden de borden met wensen gepresenteerd aan het stadsbestuur Noord, zodat de bestuurders van ons stadsdeel de komende vier jaar herinnerd worden aan de wensen van onze toekomstige generatie.