Docentenprofiel

Wie zijn wij?

De visie van het Hyperion Lyceum is ‘Samen durven leren’:

• Op onze school werken en leren docenten en leerlingen samen
  • Leerlingen en docenten durven initiatief te tonen, te experimenteren en uit te blinken
  • Onze leerlingen leren actief over zichzelf, over anderen en over de wereld

We zijn een ondernemende school met een innoverend vwo+-profiel en een informeel pedagogisch klimaat. We leiden onze leerlingen op tot kritische burgers, zowel denkers als doeners, met een grote maatschappelijke betrokkenheid. Al onze docenten worden getraind in didactisch coachen en pedagogische tact. Onze lesuren duren 45 minuten, vaak in blokken van 90 minuten. We zijn gevestigd in een modern schoolgebouw met ruime studielabs, leslokalen, groepsruimtes en individuele werkplekken. Daarnaast o.a. een auditorium, kunstateliers, muziekstudio’s, gymzalen en een glijbaan!

Wie ben jij?
  • Je bent een ervaren of startende docent, maar in elk geval bevlogen!
  • Je bouwt graag mee aan het onderwijs van de toekomst.
  • Je ontwikkelt onderwijsvormen waarin leerlingen eigenaarschap kunnen tonen.
  • Je bent ondernemend, onderzoekend en leergierig en hebt een open blik naar de wereld.
  • Je hebt zelfkennis: je weet wat je kan, wat je wilt en waarin je jezelf kunt ontwikkelen.
  • Je staat open voor informele contacten met leerlingen en ouders/verzorgers.
  • Je lessen sluiten aan bij de belevingswereld van de leerling en bij de digitale wereld van nu.
  • Je biedt je leerlingen gevarieerde en gedifferentieerde lessen.
  • Je leert graag van je collega’s en toont je actief in wederzijds lesbezoek.
  • Je werkt graag in teamverband en geeft mede vorm aan gedeeld leiderschap.

Herken je je in dit profiel? Dan zien we je sollicitatie graag tegemoet!