Vanaf 2 juni ook weer lessen op school

Sabine Udocorona

Hieronder lees je de laatste updates over de gevolgen van het coronavirus voor ons onderwijs.

Update woensdag 20 mei 2020: vanaf 2 juni ook weer lessen op school

In de persconferentie van dinsdag 19 mei heeft premier Rutte aangekondigd dat het voortgezet onderwijs vanaf 2 juni weer lessen mag geven op school met een aangepast programma. We zijn heel blij met dit besluit en kijken er naar uit alle leerlingen weer op school te ontmoeten. Uiteraard houden we ons aan de coronamaatregelen.
Het kabinetsbesluit betekent voor ons het volgende:

• Vanaf 2 juni worden er weer lessen op school gegeven. We hanteren de richtlijnen van de anderhalvemeter-school.
  • Daarnaast blijven we ook onderwijs op afstand geven, zoals we dat nu al doen.
  • Wij laten je uiterlijk volgende week weten hoe jouw rooster er uit zal zien en wanneer je op school verwacht wordt.
Update dinsdag 19 mei 2020: bedankbrief van ouders aan ons team

Ruim een week geleden ontvingen wij allemaal deze hartverwarmende brief van onze ouders.
Het is geweldig om deze waarderende woorden en attentie te ontvangen.

Update 22 april 2020: geen lessen op school t/m 31 mei

In de persconferentie van 21 april jl. heeft premier Rutte laten weten dat de scholen voor voortgezet onderwijs waarschijnlijk na 1 juni weer een start kunnen maken met een (aangepast) programma op school.
Voorlopig betekent het kabinetsbesluit voor ons het volgende:

• T/m 31 mei worden er nog geen lessen gegeven op school.
  • Het onderwijs op afstand verzorgen we t/m 31 mei via online kanalen, zoals we dat nu ook al doen.
  • Wij bereiden ons voor op het mogelijk weer open gaan na 1 juni en denken na over hoe we het onderwijs dan kunnen aanbieden als iedereen anderhalve meter afstand moet houden.
  • Voor 20 mei beslist het kabinet of het voortgezet onderwijs open mag na 1 juni. Zodra daarover meer bekend is, laten we dat aan je weten.
Update 1 april 2020: geen lessen op school t/m de meivakantie

In de persconferentie van 31 maart jl. heeft premier Rutte aangekondigd dat de corona-maatregelen worden verlengd tot en met 28 april en voor de scholen tot en met de meivakantie.

Dat betekent in het kort:

• Door het verlengen van de genomen maatregelen worden er de komende weken nog geen lessen gegeven op school.
  • Het onderwijs op afstand verzorgen we tot de meivakantie via online kanalen. Daarmee worden alle leerlingen zo goed mogelijk voorbereid op het succesvol afronden van dit schooljaar en op de schoolexamens.
  • Vanaf dinsdag 7 april kunnen er fysieke schoolexamens worden afgenomen waarbij de RIVM-richtlijnen worden gehanteerd. Eindexamenleerlingen krijgen bericht van ons over de planning.