Studiezalen

In samenwerking met de gemeente stelt Hyperion vanaf 28 januari op donderdagmiddag vanaf 16.00 uur een ruimte beschikbaar voor ‘Studiezalen‘. Deze organisatie zet zich in voor meer kansengelijkheid in het onderwijs, een missie die Hyperion wil steunen.

Door samen te werken bieden wij kinderen een ruime blik op de wereld, een waardevol netwerk en volop kansen om hun talenten te ontplooien.’

De begeleiding is zoals gezegd één keer in de week op donderdag. Ongeveer 30 leerlingen (van verschillende scholen in Noord) volgen huiswerkbegeleiding van 16.00 tot 19.00 uur en worden daarnaast gecoacht. Het is dus echt meer dan alleen het maken van huiswerk en bovendien zijn er geen kosten aan verbonden voor de leerlingen.

Vanuit Hyperion mogen wij, via de mentor, een aantal leerlingen aandragen voor wie wij denken dat dit helpend zou zijn.

Meer informatie over dit project kun je vinden op de site van StudiezalenOndersteuning van jouw ontwikkeling op school en als persoon (studiezalen.com)