Open dagen online!

Sabine Udonieuws

Gisteren was onze eerste open dag. Hier hebben we echt naar uitgekeken!

Via een speciale link kregen leerlingen en ouders de gelegenheid om kennis te maken met ons en wij met hen! Voor het eerst uitsluitend online en dat was erg spannend!

Wat kreeg je als 8e groeper te zien die was ingelogd?

• Een welkomstwoord
  • Een filmpje met leerlingen die een route door de school lopen
  • Een vraag/antwoordsessie in de livestream
  • Een online lesje in MS Teams
  • Een filmpje met leerlingen, die hun route door de school vervolgden, richting de uitgang
  • Een afsluiting

We hebben samen in korte tijd een mooie indruk van de school kunnen geven! Er zijn prachtige filmpjes over de vakken, schoolvisie en leerlingbegeleiding gemaakt. Deze vind je op de pagina ‘Ontdek Hyperion online‘. Het filmpje De reis van het Hyperion is ook zeer de moeite waard om te bekijken.

We kijken terug op een zeer succesvolle avond! En hebben zin in morgen, onze open dag. Hopelijk wordt het dan minstens net zo’n mooie dag.

In totaal hebben ruim 700 gezinnen zich aangemeld en houden we twaalf vraag-antwoordsessies in twee verschillende livestreams. Zes teams bestaande uit leerlingen, ouders, docenten en schoolleiding geven antwoord op de vragen van leerlingen in een chat. En de online lesjes worden vanuit school of thuis gegeven door twaalf collega’s. We hopen op deze manier een mooi beeld van onze school te hebben gegeven.