Hyperion Orkest – Muziek voor Kinderen

Sabine Udonieuws

Afgelopen week was oud-Hyperionleerling Samira Kaya even terug op onze school, om aandacht te vragen voor haar Stichting Muziek voor Kinderen. Samira heeft in de afgelopen twee jaren als vrijwilliger muzieklessen gegeven aan kansarme kinderen in opvangtehuizen in Uganda en in Colombia. Met haar Stichting zorgt ze voor blijvende ondersteuning van muziekprojecten in deze twee landen.

Het is leuk en inspirerend om te zien dat overal ter wereld kinderen genieten van samen muziek maken. En nog leuker als kinderen uit die verschillende landen met elkaar in contact komen. Zo spelen wij, op verzoek van Samira, met het Hyperion Orkest nu een stuk dat geschreven is door Dario Eraso, de muziekdocent van het Colombiaanse project. Via filmpjes communiceren we met de meisjes uit het opvanghuis Angeles de Amor, die samen met Dario precies ditzelfde stuk aan het instuderen zijn. We gaan dit stuk opnemen, en wie weet gaat het ons lukken om samen een internationale muziekclip te maken!
Samira heeft daarnaast in alle vijfde klassen een gastles Spaans gegeven, en verteld over haar Stichting. Ook deze leerlingen gaan filmpjes in het Spaans maken voor de meisjes uit Angeles de Amor. Een prachtige uitwisseling.

Neem vooral eens een kijkje op de website van de Stichting Muziek voor Kinderen: www.muziekvoorkinderen.org en kijk wat Samira allemaal voor elkaar krijgt. We houden jullie op de hoogte!