CKV klas 4: Dealing with the real stuff

Sabine Udonieuws

Op het Hyperion Lyceum wordt het vak Culturele en Kunstzinnige Vorming (CKV) gegeven in de vorm van projectdagen. Het leuke is dat we snel verdiepend te werk kunnen gaan en dat we tijd hebben om ergens naartoe te gaan of kunstenaars uit te nodigen. Nu vrijwel de hele culturele sector gesloten is, gingen de leerlingen online aan de slag met het onderwerp activistische kunst.

Theatermaakster Anoek Nuyens en activistisch kunstenaar Artúr van Balen vertelden de leerlingen over hun werk en gaven ze tips over hoe je te werk kunt gaan. Waar moet zo’n activistisch kunstwerk aan voldoen? Nou, mensen moeten in actie komen! Heel spannend, want dat betekent dat de openbare ruimte mee gaat spelen. De komende weken gaan de leerlingen in groepjes hun eigen activistische kunstwerk maken. Hou je ogen en oren open de komende tijd, want misschien word jij nog wel bewogen door onze eigen kunstenaars!

Ben jij ook benieuwd naar de resultaten? Stay tuned!