Aanmeldprocedure

Onze school houdt zich aan de regels van de kernprocedure.

Vind jij onze school de leukste van Amsterdam? Zet ons dan op nummer 1 op je voorkeurslijst. Er is komend schooljaar plek voor 140 leerlingen.

Van 20 t/m 31 maart is de centrale aanmeldingsperiode. Inschrijving via het ouderportaal van ELK is mogelijk nadat je het definitieve basisschooladvies binnen hebt, dit is uiterlijk 22 maart. Uitgebreide informatie over hoe de centrale aanmelding precies in zijn werk gaat staat op https://schoolkeuze020.nl/centrale-aanmeldingsperiode/

Als je het lastig vindt om je digitaal aan te melden, vraag dan hulp aan je meester of juf van de basisschool. Natuurlijk kun je ons ook even bellen. Wellicht kunnen wij je op weg helpen.

Als na de matching duidelijk is welke leerlingen naar onze school komen, sturen wij die leerlingen een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. We vragen je dan dit aanmeldingsformulier Hyperion Lyceum ingevuld en ondertekend mee te nemen.

Op de kennismakingsmiddag, komt onze schoolfotograaf langs. Dan hebben we direct een pasfoto van jou.

Hardheidsclausule
Ouders/wettelijke verzorgers kunnen een beroep doen op de hardheidsclausule wanneer zij van mening zijn dat voor hun kind een plaatsing op één specifieke VO-school noodzakelijk is. Hiervoor is bij OSVO een centraal loket ingericht. Meer informatie over het proces en op welke gronden u een beroep kunt doen op de hardheidsclausule vindt u Centraal Loket Hardheidsclausule – Loting & Matching 2024-2025 : Vereniging OSVO.